Blenderart Magazine (números 21 a 30)

Días atrás listé las primeras 10 ediciones de la Blenderart Magazine. Luego, hice lo mismo con las siguientes 10 ediciones (de la 11 a la 20).

Hoy continúo con los listados de los números anteriores y les dejo las ediciones 21 a 30 (de abril de 2009 a octubre de 2010):

#21 – Look what I can do! (Abril de 2009)

95 páginas – 19,4 Mb

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)

  • 3D Workshop – Using Blender to animate your family photos.
  • 3D Workshop – Editing a music video in Blender.
  • 3D Workshop – Product visualization.
  • 3D Workshop – Iris texture in The Gimp.
  • Making of: Game art for project Aftershock.
  • Making of: Cricket and friends see a comet!
  • Making of: Modelling and rigging a mechanical model.
  • Making of: the sun.
  • Making of: A sneak peek at Game Theory (short film).
  • Making of: Brazilian open-series.
  • Making of: Building online generators with Blender.
  • Making of: Anti chamber.
  • Article – BioBlender. Molecular animation and scientific representation.
  • Article – Mystery of the BLEND.
  • KnowHow – Creating motion pictures with Blender.

#22 – Things that go bump in the night! (Junio de 2009)

48 páginas – 9,5 Mb

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)

  • 3D Workshop – Tracks creator.
  • 3D Workshop – Fun with texture nodes.
  • 3D Workshop – Water tank.
  • Making of: Arkor.
  • Making of: Cute clown.
  • Making of: Cave troll.
  • KnowHow – Great educational resource.

#23 – Epic Fantasy (Agosto de 2009)

38 páginas – 8,9 Mb

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)

  • Making of: Castelo.
  • Making of: Heads legs creature.
  • Making of: The labyrinth.
  • Making of: Little Ninja project.
  • Release of Foundation Blender compositing.

#24 – From out of the deep (Octubre de 2009)

42 páginas – 8,1 Mb

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)

  • 3D Workshop – A quick little whale.
  • 3D Workshop – Realistic water environment.
  • Making of: Kaldewei.
  • Making of: Sea anemone.
  • vSwarm – An open distributed render farm.
  • Now where’s the «Under water lighting» button?

#25 – Winter Wonderland (Diciembre de 2009)

48 páginas – 32,4 Mb

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)

  • 3D Workshop – Christmas ball.
  • 3D Workshop – Making Santa.
  • Making of: Cyclone.
  • Making of: Winter scene.
  • Johny Blender training DVD.
  • Interview: Jonathan Williamson.
  • Book review: Incredible machines.

#26 – Blender & Gaming (Febrero de 2010)

45 páginas – 8,4 Mb

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)

  • Making of: Circolino.
  • Making of: Going retro with the BGE.
  • Making of: Blender in 2.5D games.
  • Making of: Big pixel.
  • Making of: Infinite skies.
  • Making of: Pahelika artwork.
  • Making of: Shootin’ Annie.
  • Making of: Mii School.

#27 – Shadow Showdown (Abril de 2010)

41 páginas – 9,1 Mb

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)

  • 3D Workshop – Fun with shadows.
  • 3D Workshop – I finally get it!: Ambient occlusion.
  • 3D Workshop – Mesh lights.
  • 3D Workshop – Studio pack shot.
  • 3D Workshop – Robbie the robot.
  • Making of: Using textured light to spice up a scene.
  • Making of: Lighting the vault.
  • Lighting troubleshooting tips.
  • Blender farms: farming for the future.

#28 – Blender 2.5 (Junio de 2010)

49 páginas – 7,8 Mb

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)

Como lo dice su portada, esta edición es la primera con algunos temas más específicos sobre la versión 2.5 de Blender, y este es su contenido:

  • 3D Workshop – Creating 3D contents using Blender 2.5.
  • 3D Workshop – I love my bubble.
  • Making of: Up to speed.
  • Making of: Random thoughts on Blender 2.5.
  • Blender 2.49 scripting.
  • 3D Workshop – High resolution rendering at speed of the light.

#29 – Industrial Revolution (Agosto de 2010)

46 páginas – 10,9 Mb

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)

  • 3D Workshop – Creating Blender icons for Adobe Flash.
  • 3D Workshop – Creating a forklift.
  • 3D Workshop – Rigging an assembly line robot.
  • 3D Workshop – Building a steampunk engine.
  • 3D Workshop – Modeling a steam punk USB flash drive.
  • Making of: DarkBiome.
  • Advanced py drivers.
  • Alternative ralities: steampunk and dieselpunk.

#30 – Once Upon an Image (Octubre de 2010)

31 páginas – 16,2 Mb

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)

  • 7 elements of digital storytelling.
  • Does your character have any feelings?
  • The parent inverse and the origin of children.
  • Rule of thirds.
  • Zoybaroque.
  • The importance of bodylanguage.
  • Book review: Blender 2.5 – Lighting and rendering.

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