Blenderart Magazine (números 21 a 30)
Días atrás listé las primeras 10 ediciones de la Blenderart Magazine. Luego, hice lo mismo con las siguientes 10 ediciones (de la 11 a la 20).
Hoy continúo con los listados de los números anteriores y les dejo las ediciones 21 a 30 (de abril de 2009 a octubre de 2010):
#21 – Look what I can do! (Abril de 2009)

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)
- 3D Workshop – Using Blender to animate your family photos.
- 3D Workshop – Editing a music video in Blender.
- 3D Workshop – Product visualization.
- 3D Workshop – Iris texture in The Gimp.
- Making of: Game art for project Aftershock.
- Making of: Cricket and friends see a comet!
- Making of: Modelling and rigging a mechanical model.
- Making of: the sun.
- Making of: A sneak peek at Game Theory (short film).
- Making of: Brazilian open-series.
- Making of: Building online generators with Blender.
- Making of: Anti chamber.
- Article – BioBlender. Molecular animation and scientific representation.
- Article – Mystery of the BLEND.
- KnowHow – Creating motion pictures with Blender.
#22 – Things that go bump in the night! (Junio de 2009)

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)
- 3D Workshop – Tracks creator.
- 3D Workshop – Fun with texture nodes.
- 3D Workshop – Water tank.
- Making of: Arkor.
- Making of: Cute clown.
- Making of: Cave troll.
- KnowHow – Great educational resource.
#23 – Epic Fantasy (Agosto de 2009)

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)
- Making of: Castelo.
- Making of: Heads legs creature.
- Making of: The labyrinth.
- Making of: Little Ninja project.
- Release of Foundation Blender compositing.
#24 – From out of the deep (Octubre de 2009)

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)
- 3D Workshop – A quick little whale.
- 3D Workshop – Realistic water environment.
- Making of: Kaldewei.
- Making of: Sea anemone.
- vSwarm – An open distributed render farm.
- Now where’s the «Under water lighting» button?
#25 – Winter Wonderland (Diciembre de 2009)

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)
- 3D Workshop – Christmas ball.
- 3D Workshop – Making Santa.
- Making of: Cyclone.
- Making of: Winter scene.
- Johny Blender training DVD.
- Interview: Jonathan Williamson.
- Book review: Incredible machines.
#26 – Blender & Gaming (Febrero de 2010)

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)
- Making of: Circolino.
- Making of: Going retro with the BGE.
- Making of: Blender in 2.5D games.
- Making of: Big pixel.
- Making of: Infinite skies.
- Making of: Pahelika artwork.
- Making of: Shootin’ Annie.
- Making of: Mii School.
#27 – Shadow Showdown (Abril de 2010)

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)
- 3D Workshop – Fun with shadows.
- 3D Workshop – I finally get it!: Ambient occlusion.
- 3D Workshop – Mesh lights.
- 3D Workshop – Studio pack shot.
- 3D Workshop – Robbie the robot.
- Making of: Using textured light to spice up a scene.
- Making of: Lighting the vault.
- Lighting troubleshooting tips.
- Blender farms: farming for the future.
#28 – Blender 2.5 (Junio de 2010)

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)
Como lo dice su portada, esta edición es la primera con algunos temas más específicos sobre la versión 2.5 de Blender, y este es su contenido:
- 3D Workshop – Creating 3D contents using Blender 2.5.
- 3D Workshop – I love my bubble.
- Making of: Up to speed.
- Making of: Random thoughts on Blender 2.5.
- Blender 2.49 scripting.
- 3D Workshop – High resolution rendering at speed of the light.
#29 – Industrial Revolution (Agosto de 2010)

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)
- 3D Workshop – Creating Blender icons for Adobe Flash.
- 3D Workshop – Creating a forklift.
- 3D Workshop – Rigging an assembly line robot.
- 3D Workshop – Building a steampunk engine.
- 3D Workshop – Modeling a steam punk USB flash drive.
- Making of: DarkBiome.
- Advanced py drivers.
- Alternative ralities: steampunk and dieselpunk.
#30 – Once Upon an Image (Octubre de 2010)

Leer en línea la versión en inglés (en archive.org)
- 7 elements of digital storytelling.
- Does your character have any feelings?
- The parent inverse and the origin of children.
- Rule of thirds.
- Zoybaroque.
- The importance of bodylanguage.
- Book review: Blender 2.5 – Lighting and rendering.